Dolgozatok értékelése

     2016/2017-es tanév
 
              Nyelvtan- Mondatfajták
 
 Örömteli volt számomra , hogy az oszály  többsége  jól elsajátította a mondatfajtákat.  Mind a felismerésben, mind a képi  mondatalkotásban ügyesen oldották meg a feladatot. Szavakra tagolás is kitűnően ment.
 Viszont pontokat veszítettek a sallangos, felszínes munkájukkal.
- Összecsapták, volt aki 20-25 perc alatt kész lett,így a zöme is befejezettnek gondolta a témazárót. 
- Ha két utasítás  szerepelt egy feladaton belül , egyiket nem végezték el, figyelmen kívül hagyták. 
- A felkiáltó mondatok szerkesztése is gondot jelentett, ezt még gyakorolnunk kell.
- Néhány tanuló azért kapott rossz jegyet, mert nincs mondatvégi írásjel, mondatkezdő nagybetű! 
-  Nehézséget jelentett szöveget mondatokra tagolni. Nem érzékelik a mondat határokat, sokat kell gyakorolnunk! 
A sok sok gyakorlás látszik a dolgozaton.
 
 
 
 
 
     Környezetismeret- Testünk
 
  A Testünk c. témazárót  ügyesen megírták a gyerekek. Tavalyi tanulás és a kisebb dolgozatok meghozták az eredményt.
 Mindenki tudta az életfeltételeket, pedig ezt nem gyakran ismételtük. Olyak feladatokat tettem be a dolgozatba , amit a mindennapjaikba is hasznosítani tudnak. Így: helyes táplálkozás,egészség megőrzés, betegápolás, sebel ellátása.
Gyorsan kiderült ki csinálta meg a házi feladatot, a 6. pont ilyen volt. Korábban írtam , hogy nem vagy elsumákolják a házit.  
Összeségében ügyesek voltak!
 
 
 
 
 
 
 
"
Elért teljesítmény Érdemjegy
100% - 90% 5
89% - 75% 4
74% - 55% 3
54% - 40%    2   
39% -     1

 

Olvasás

A tanulók többsége a Kár,de kár c. verset pontatlanul tanulták meg és mondták fel. Hibának számított: szócsere ,szó,betű kihagyás sorokon belül  ;
betű,szótagok plusz vagy mínusz elhagyása szavakon belül; sor kezdő szó efelejtése /megakadás/.
Törekedni kell a pontos megtanulásra és  a  kifejező felmondásra , szavalásra.  Az elkövetkezendő időben a hibátlan felelés esetén lehet ötös osztályzatot kapni.

Megtanulandó versek 

November

Dénes György: Őszi harmat
Kányádi Sándor:Három székláb
 
Környezetismertet

December

Fésús Éva:December, december
Dsia Jenő: Itt van a szép karácsony
Népköltés: Adjék Isten minden jót.....
                                                                      2015-10-08
 

Környezetismeret

A legutóbi dolgozatban / tárgyak, anyagok , tulajdonságok, tűz , mesterségek/ kiemelkedő  teljesítményt , szinte 100%-ot nyújtott   Fülöp Dorina , Adél, Sári.  Elismerően szólnék  Cselőtei Gergő, Czesznak Dávid, Vida- Szűcs Dávid, Míra, Kukovecz Peti, Boti , Tóth Zalán,Nemes Nóri munkájáról.  Büszke vagyok azokra a tanulókra is most csak közepesre teljesítettek. Látszik a sok-sok tanulás! Sajnos elég sokan vannak , akiknek nem sikerült. Javító dolgozatra lehetőség adok!
 
A környezetismeret egy tanulós tantárgy!  Nem elég hallani az  órán az anyagot , bizony otthon is át kell venni. Fogalmakat, ismereteket hangosan ki kell mondani, a "szakszavak" megtanulása most már fontossá válik. Nem beszélve arról ,hogy  tanulási stílusuk / hogyan sajátítanak egy új anyagot/
 most alakul ki.  Javaslatom az elsajátításra:
- címről mi jut eszükbe / előkészület,ráhangolódás a tanulásra/
- vázlatot a füzetben átolvasni
- címszavakat, fogalmakat mondatba foglalni, saját szavaival is el tudj mondani
- egy papírra/ ezt eltenni, később ismétlésnél elővenni/ a gondolakat rajzosan lejegyzetelni pl.: égés  feltételei: oxigén/orr/, megfelelő hőmérséklet/ hőmérő/, éghető anyag/ többféle dolog/
- összefüggések észrevétele/ kettős nyílallal jelöljük/- ha gondolkodik biztos , hogy könnyebben jegyez meg dolgokat
- a rajzokhoz a megfelelő fogalom hozzárendelése pl. hőmérő rajzhoz a megfelelő hőmérséklet
- a rajzok színesek, ritkásaak legyenek
- mf. feladait újból megoldani
- kérdések alkotása/ 5 kérdés leírása lapra, szülő- gyerek felváltva húz,helyes válasz esetén egy pont- győztes/
 A gyerekek megszokják , hogy tanulni kell. Kezdetben nehézkesen megy, későbbiekben rutinná válik.
 
A memoriterek pontos tanulása látszik milyen fontos! 
 
 2015-11-01
 
 

Környezetismeret- élettelen környezet témakör

Nehezebb témakörhöz értünk, fizika és kémia is  előtérbe került, de   életkoruknak megfelelően tanítom ezt a témát. A tankönyv tömör , nehezen érthető, ezért javaslom csak a füzetben leírtakat tanulják meg a gyerekek. Érdemes a tanulás során felnőtt jelenlétében a kísérleteket elvégezni, Ha gyermek magyaráz/használja a szakszavakat/ maradandóbb lesz a tudás. Dolgozat íráskor is könnyebben fel tudja ídézni a tanultakat.
 Izgalmas kihívás  pl. halmazállapot , oldat, különféle anyagok tulajdonságait bevésni, megtanulni. Képesek rá! A szülő hozzáállása is fontos! Ha a nem tetszését fejezi ki , a tanulás is olyan lesz.
 Sok- sok kísérlettel  /cipelem be otthonról a "cuccost"/ érdekessé teszem az órát, leegyszerűsített vázlattal megtanulható az anyag.
  A mostani dolgozat sokaknak csillagos ötösre, négyesre sikerült. Sajnos ott van a rosszul megírt írásbeli feletek. Nekik lehetőségük van a javításra/ 1.élettelen anyagok jellemzői/ nem mozognak..stb., /2. 3 halmazállapot  3. kristályra mondjon példát/ 
 Ebből a témakörből még egy kis dolgozat várható/dec. 1-je/.  Szünet előtt egy témazáró dolgozat.
 
 
 
2015-11-21  Cseh Lajosné