Havi magatartás értékelés

Általános szempontok

Magatartás
Példás: elégedettek vagyunk a tanuló iskolában tanúsított viselkedésével, betartja a normákat, amit elvárnak tőle. Magatartása példaként állítható a többiek elé.

Az a tanuló, aki a közösség alakítását, fejlődését munkájával, jó kezdeményezéseivel, véleményével, példás viselkedésével elősegíti, társait ösztönzi;

Az iskolai feladatokból önként részt vállal, azokat teljesíti;

A házirendet betartja, s ezzel társainak jó példát mutat;

Felnőttekkel, társaival szemben udvarias, segítőkész, tisztelettudó; megértő, együttműködő és jóindulatú;

Fegyelmező intézkedés nem volt vele szemben;

Munkavégzése megbízható, pontos, lelkiismeretes;

Megnyilvánulásaiban őszinte.

Jó: nincs különösebb probléma, de őt már nem tartják mindenben követendőnek. Ez egyéniségből is fakadhat (pl. visszahúzódó), nem szívesen vesz részt a közösség munkájában.

Az a tanuló, akinek neveltségi szintjében, emberi kapcsolataiban apróbb hiányosságok tapasztalhatók, de törekszik a kijavításukra;

Részt vesz a közösségi életben, a rábízott feladatokat elvégzi;

A házirendet igyekszik betartani;

Fegyelmezési problémák ritkán fordulnak elő, ezek kismértékűek;

Fegyelmi fokozata: legfeljebb szóbeli osztályfőnöki figyelmeztetés.

Változó: már nem vagyunk elégedettek vele. Folyamatosan rendre kell utasítani.

Az a tanuló, aki a közösségi munkában csak vonakodva vesz részt;

Viselkedésével szemben kifogás merül fel;

Többször vét a házirend és a közösségi magatartás szabályai ellen;

Társaival szemben időnként durva, goromba, nem segítőkész;

Önértékelése irreális, felelősségérzete, rendszeretete ingadozó;

Rossz: Komoly problémákat sejtet!

Az a tanuló, aki fegyelmezetlen magatartásával a közösség fejlődését hátráltatja, rossz példát mutat társainak, hibáit nem látja be, szándékosan árt a közösségnek;

A nevelési ráhatásokat tudatosan elutasítja;

A felnőttekkel szemben gyakran neveletlenül viselkedik, tiszteletlen, társaival durván beszél, verekedik;

•Tájékoztatást csak saját gyermekről adunk, az itt felmerülő problémákat itt megoldjuk. Apróbb-cseprőbb problémákról nem számolunk be, komolyabb volumenű esetekben ülünk le a szülőkkel!
Új módszer : emblémagyűjtés, levásárlás
 
Szorgalom
Példás: hiánytalan házi feladatok, hiánytalan felszerelés, aktív órai munka, szorgalmi feladatok, részvétel a  csoportmunkákban

Annak a tanulónak a szorgalma, aki tanulmányi munkában kitartó, a tőle telhető legjobb eredményre törekszik;

Munkája pontos, megbízható, precíz, törekszik a hibátlan munkavégzésre;

Többlet feladatokat vállal, feladatait maximális önállósággal és megbízhatóan végzi el;

Kötelességtudata magas fokú, munkatempója állandó, lankadatlan, mindig készül, figyel, érdeklődő;

Érdeklődése sokirányú, egyes tantárgyakban a tananyagon felül is produkál, ismeretanyaga a tananyagon kívülre is kiterjed.

: 

A tanuló szorgalma, ha figyel az órákon, a házi feladatot elvégzi, az órákra képességeihez mérten lelkiismeretesen készül, az órán megfelelően dolgozik, de többre nem törekszik;

Ösztönző hatásokra rendszeresen dolgozik, és ellenőrzi munkáját, önmagát;

Általában felkészül, de különösebb érdeklődést nem mutat, az órai aktivitása, a munkához való viszonya a tőle elvárható szintű;

Érdeklődése megmarad az iskolai tananyag keretein belül.

.
Változó:
    Hiányos házi feladatok , hiányos felszerelés, órán és csoportban való passzivitás

Annak a tanulónak a szorgalma, akinek munkája ingadozó, hanyag és jó munkák váltogatják egymást;

Önállótlan, csak utasításra kezd munkához, nem ellenőrzi önmagát;

Munkája változékony, gyakran dolgozik képességszintje alatt;

Szétszórtság jellemzi, ritkán figyel valamire.

Hanyag:

A tanuló szorgalma, ha fegyelmezetlenül dolgozik, megbízhatatlan, a munkáját nem végzi el;

Képességeihez, a körülményeihez képest csak vonakodva és keveset tesz tanulmányi előrehaladása érdekében, munkavégzése megbízhatatlan, pontatlan. Gyakran mulasztja el kötelességeit, munkafegyelme rossz;

Érdektelenség, teljes közömbösség jellemzi. Ha legalább egy tárgyból elégtelen osztályzatot ért el.

•Az otthoni kemény tanulás nem mindig jelenti a jeles osztályzatot!
•3 hiányos házi feladat „bizonyos osztályzatot „ von maga után
 
Cseh Lajosné                                                                2016-10-1